• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Begära info från vapenregister ger ju ganska tydlig info om att någon äger vapen, och jägare brukar ha en förmåga att ha en massa annat av värde kopplat till jakt har jag förstått. Länge sedan jag var till någon sådan.
 

VerklighetenKomifattmig

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Maj 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Begära info från vapenregister ger ju ganska tydlig info om att någon äger vapen, och jägare brukar ha en förmåga att ha en massa annat av värde kopplat till jakt har jag förstått. Länge sedan jag var till någon sådan.
Hur ofta gör man det i förhållande till antalet personer som hamnar hos KF?
Anledningen till att jag frågar om företeelsen indikation är av nyfikenhet och att det känns lite svävande. Mvh
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 773
Poäng
1 277
Hur ofta gör man det i förhållande till antalet personer som hamnar hos KF?
Anledningen till att jag frågar om företeelsen indikation är av nyfikenhet och att det känns lite svävande. Mvh
Hög hyra, boende på en adress där saker generellt sett finns, stora skulder kan betyda att man köpt lösöre osv osv.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Hur ofta gör man det i förhållande till antalet personer som hamnar hos KF?
Anledningen till att jag frågar om företeelsen indikation är av nyfikenhet och att det känns lite svävande. Mvh
Hur många som det skickas frågor till vapenregister på av de några hundra tusen som finns för verkställighet? Ingen aning, någon procent om man slår ut det över hela landet, i vissa områden är kanske jägarna så få att det inte är någon ide, och i vissa delar längst upp i norr är det en religion. Jag kan tänka mig att det skickas fler frågor till norrbottenspolisen än blekingepolisen tex
 

VerklighetenKomifattmig

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Maj 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Hur många som det skickas frågor till vapenregister på av de några hundra tusen som finns för verkställighet? Ingen aning, någon procent om man slår ut det över hela landet, i vissa områden är kanske jägarna så få att det inte är någon ide, och i vissa delar längst upp i norr är det en religion. Jag kan tänka mig att det skickas fler frågor till norrbottenspolisen än blekingepolisen tex
Jag börjar förstå den komplexa "algoritmen" KF utgår ifrån, känsla, indikation och övriga för tillfället avgörande saker som leder till vilka beslut som tas.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Jag börjar förstå den komplexa "algoritmen" KF utgår ifrån, känsla, indikation och övriga för tillfället avgörande saker som leder till vilka beslut som tas.
Det är så, det varierar också utifrån vilken handläggare eller inspektör som tar i utredningen, olika grad av engagemang.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp